سیلیس چیست

ساخت وبلاگ

آخرین مطالب

امکانات وب

سیلیس:

به دلیل مزایای زیادی که در مقایسه با سایر فرایندهای معمولی وجود دارد ، از مدتها پیش در صنعت تصفیه فاضلاب از فناوری غشایی استفاده شده است.با این حال ، بزرگترین چالش در عملیات غشای محرکه ، رسوب غشاء می باشد.رسوب گذاری موجب پایین آمدن  بهره وری و کارآیی تصفیه ، طول عمر غشاء شده و سبب کم شدن کارایی کلی فرآیندهای تصفیه آب می شود.در این مطالعه ، یک ماده غشایی جدید برای تصفیه آب تهیه شده است.غشای توسعه یافته نانوذرات سیلیس را به طور عمده برای بهبود خواص ساختاری آن در برمی گیرد.در این مطالعه از غشایی با بارهای مختلف نانوذرات سیلیکا به کار گیری شده است.

نتیجه نشان می دهد بیشتر شدن نفوذپذیری آب تمیز و فیلترپذیری غشای تصفیه شده برای لجن فعال ، محلول میکرو جلبک ، پساب ثانویه و فاضلاب خام به عنوان خوراک است.اضافه کردن سیلیس به ماتریس غشایی سبب تغییر چشمگیر در زاویه تماس و اندازه منافذ غشا نمی شود.ما معتقدیم که سیلیس به عنوان یک ماده تشکیل دهنده منافذ مؤثر عمل می کند که تعداد منافذ را بیشتر می کند بدون اینکه بطور قابل توجهی اندازه منافذ را تغییر دهد.تعداد بیشتری منافذ کوچک روی سطح غشاء می تواند رسوب غشایی را به دلیل بارگذاری خاص پایین که به منافذ فردی تحمیل می شود ، کاهش دهد.

 

کاربرد سیلیس:

از ماسه سیلیس به دلیل خواص منحصر به فرد خود برای تصفیه آب در طیف وسیعی از کاربردها از جمله تصفیه آب آشامیدنی و فاضلاب ، شنا و اوقات فراغت ، دم کردن ، فرآوری کاغذ ، فرآیندهای شیمیایی و تولید برق به کار گیری می شود.

 

ویژگی سیلیس:

ماسه های درجه فیلتراسیون سیلیس دارای شکل زیر زاویه ای تا گرد می باشند و آنها را به یک وسیله تصفیه ایده آل برای جذب مواد معلق در آب تبدیل می کند.با توجه به محتوای زیاد سیلیس ، شن و ماسه بسیار بادوام و سخت پوشیده است و به راحتی تسهیل می شود تا فیلتر کارآمد تسهیل شود

امروزه چهار درجه ماسه سیلیس برای تصفیه آب در انگلیس استفاده می شود ، اینها 6/14 ، 8/16 ، 14/25 و 16/30 است. شن و ماسه سیلیس معمولاً در بالای لایه پشتیبان شن در ظرف فیلتر قرار می گیرد.

آب ورودی وارد فیلتر می شود و از طریق ماسه سیلیس مهاجرت می کند ، و با موفقیت هرگونه مواد جامد یا مواد زائد را از آب خارج می کند.

سیلیس چیست...
ما را در سایت سیلیس چیست دنبال می کنید

برچسب : سیلیس , قیمت سیلیس , فروش سیلیس , سیلیس چیست , ویژگی سیلیس , نویسنده : مهدی siliccaa بازدید : 97 تاريخ : شنبه 18 آبان 1398 ساعت: 12:00